Navn på udvalg
|
Skueudvalget (herefter SU)
|
Konstituering og møder
|
Regionsledelsen (herefter RL) udpeger efter årsmødet
et SU, der består af 4-6 medlemmer. Et af medlemmerne er RL’s repræsentant i
udvalget. RL's repræsentants primære opgave er at være kommunikationsled
mellem udvalget og RL.
Udvalget refererer til RL.
SU konstituerer sig med formand og sekretær senest
1. februar. Eventuelle ændringer i udvalgets organisering
meddeles straks til RL.
SU holder møder efter behov. Ved udvalgets møder skal der føres referat. Sekretæren sender det godkendte referat til webmaster. En version af referatet lægges desuden i regionens Dropbox.
Referater fra møderne skal senest 14 dage efter mødet offentliggøres på regionens hjemmeside.
Beslutninger træffes i enighed eller ved
flertalsafgørelser. I tilfælde af stemmelighed tæller formandens stemme
dobbelt.
SU er beslutningsdygtig, når 2/3 af udvalget er til
stede.
Medlemmerne i regionens udvalg varetager en
tillidspost og repræsenterer dermed DRK og regionen i alle henseender. Dette
skal iagttages i alle sammenhænge og medlemmernes optræden skal være loyal og
troværdig mod regionen og DRK.
|
Kommunikation
|
SU aflægger skriftlig beretning for udvalgets
arbejde i det forgangne år. Beretningen skal være RL i hænde senest 20.
december.
Beretningen behandles på RL mødet i januar, og
lægges på hjemmesiden forud for årsmødet.
SU kommunikerer om aktiviteter via "Retrieveren" samt regionens
hjemmeside (via webmaster) og facebook-side, herunder leverer information om
arrangementer, skueleder, dommere, klasser, ringtræning mv.
SU sender også indlæg til "Retrieveren" om skuer til
regionens kommunikationsansvarlige, herunder vedr. indlæg til ”Retrieveren”. oplysninger
om skueleder og tlf.nr., dommere, og evt. klasser mv.
Indlægget skal være den kommunikationsansvarlige i
hænde senest 3 dage før deadline for Retrieverens tidsfrister.
|
Opgaver og ansvar
|
Der afholdes to årlige skuer. Skuerne afholdes hhv. Kr. Himmelfartsdag
og i september.
SU skal - under regionsledelsens ansvar - sørge for, at:
1. Planlægge skuer. Dato for DUAL-skuet fastlægges i samråd med MU
2. Bestille terræn til skuerne. Arrangementer afholdes normalt ved
klubhuset i Frederikssund.
3. Skaffe kompetente skueledere.
4. Skaffe kompetente dommere, aut. som uaut. til skuerne.
5. Skaffe hjælpere, ringassistenter mv., hvis ikke dette
uddelegeres til skuelederen.
6. Uddanne dommere, skueledere, ringpersonale og hjælpere efter behov evt. i
samarbejde med DRK’s udstillingsudvalg.
7. Til hvert skue redigere nødvendige formularer/hjælpeskemaer til:
- indskrivning - dommerkritikker - præmieringer - sikre at PC’er og printere er klargjorte og funktionsdygtige. (disse opgaver kan også uddelegeres)
8. Koordinere indkøb af præmier med regionens kasserer. Specielt sørger SU for at:
- indkøbe præmierosetter og præmiebånd - ordne skuekufferter til de to-tre ring - koordinere levering af materialer, skuetelte mv. til skuerne - varetage nødvendig sponsorpleje samt skaffe diverse - sponsorpræmier til skuerne.
RL kan efter nærmere aftale med SU pålægge SU yderligere
opgaver, eller give yderligere beføjelser, f.eks. i forbindelse med
afholdelse af særlige arrangementer i regionen.
|
Økonomi
|
SU skal senest 1. december sende budgetforslag for
udvalgets virke det næste år. Forslaget sendes til RL, der behandler
budgettet på mødet i december.
SU apporterer til RL om evt. udsving i forhold til
det lagte budget.
Der udbetales godtgørelse for telefoni til udvalgets
formand. Tilskuddet kan gives til et andet medlem fra udvalget, hvis dette
skønnes relevant.
Der kan udbetales godtgørelse for mødeforplejning for
udvalgsmøder med beslutningsreferater.
|
Godkendt
|
Kommissorium godkendt af RL, den 1. maj 2023.
|